Volgers

zondag 26 november 2023

W for... White

Hallo blogmaatjes !

Bij de "E" voor embossing toonde Beccy ons een supermooie witte kaart. 

Ik heb zo geen embossingfolder, maar vond dit zo een mooie kaart dat ik een ander ideetje bedacht om iets gelijkaardigs te maken.

Je kan namelijk met gedetaileerde snijmallen ook een embossing effect creëren. Deze heb ik gemaakt met de grote poinsetia van Marianne Design.


Een snijmal, maar dus niet uitgestanst, maar alleen met de embossingmat doorgedraaid.
Met de nerfje in de blaadjes is deze snijmal dus ideaal om ook een embossing mee te maken.

Eerst de compositie onderaan bij elkaar gelegd en doorgedraaid,
daarna de bovenkant van de kaart samengesteld en geëmbost.

Je moet wel zien dat je de reeds geëmboste onderkant niet weer door de stansmachine draait,
want dan wordt de embossing weer plat geduwd. Had ik dus bijna voor - haha!


Daarna nog de 2 bloemen, groot en klein, uitgestanst
en bovenop geplakt. afgewerkt met drie plakpareltjes als bloemhart.


De tekst komt uit een vellumblok van de Action. Dit gemat op wit cardstock.
Geeft wel een beetje een frosty effect zo.

Ik laat mijn kaartje mee doen met volgende challenges :

Groetjes, Gina 

3 opmerkingen:

  1. Prachtig Gina! Het is een pareltje geworden. Heel knap, mij lukt het niet om een mooie wit op wit kaart te maken. Goed idee om zo te embossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, geweldig mooie kaart, en wat een leuk idee!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You are so clever Gina, I love this idea! Thank you for sharing it with us. The poinsettias have turned out beautifully, I love how clear all the detail is. Gorgeous design.
    Cheers,
    Beccy

    BeantwoordenVerwijderen