Volgers

zondag 19 november 2023

Q for... Quilt

Hallo blogmaatjes !

Bij de "Q" in een kerstkaartenalfabet denk ik spontaan aan een Quilt, zo een knus patchwork dekentje...

Ik zag ergens een ideetje op het internet, maar een mal hiervoor heb ik niet. Dus maar zelf een patchwork in elkaar geknutseld met een paar vierkantjesmallen van verschillende grootte. 



Eén grote voor het basisvierkant rondom, 4 kleintjes in de hoeken, 2 iets grotere vierkantjes die ik dan doormidden sneed om driehoekjes over te houden. Dit alles heb ik eerst uit wit cardstock gestanst, en dan nog eens met een formaat kleiner in designpapiertjes. En dan kon het knutselen beginnen.

Hier nog een fotootje van het startpunt van het kaartje. Een test met wit papier 😉

Tot slot nog enkele smalle reepjes om het streepje in de twee middenstullen te maken. In het midden een cirkel met een tekstplaatje.

Ik laat mijn kaartje mee doen met volgende challenges :

Groetjes, Gina 

1 opmerking:

  1. You did an excellent job building the quilt square, Gina, it's beautiful! I love the white frame and the fabulous papers you chose. The large circle in the centre is the perfect place for a sentiment.
    Cheers,
    Beccy

    BeantwoordenVerwijderen