Volgers

donderdag 13 april 2023

52 Weeks - Week 15

Hallo blogmaatjes!

Voor deze kerstkaart ben ik volledig 'out of my comfortzone' gegaan, maar ik vind het resultaat wel meevallen.

Het is een One Layer stempelkaart geworden. Het ideetje vond ik op internet. Helaas heb ik intussen al zoveel liggen scrollen 😳, dat ik de link naar het filmpje niet meer vind. Ik zal hier onder zelf proberen te beschrijven hoe ik te werk ging. Maar als ik de link nog terugvind zal ik deze alsnog bijvoegen!

Eén kleur inkt gebruikt, Distress Ink Weathered Wood.

Reepjes papier gescheurd en hiermee de randjes van de sneeuw onderaan gevormd met inkt. Een rondje gestanst en dit gebruikt om het vlak van de maan vrij te houden en rondom te beïnken.

Rondje wegnemen, en nog eens lichtjes over de rand van de maan gaan om niet zo'n harde witte rand te hebben. Er lijken wel wolkjes voor de maan te schuiven...



De randen van de kaart rondom eveneens nog eens beïnkt met Weathered Wood. Ik heb geen nieuwe inkt meer aan mijn sponsje gedaan, De randen hoeven maar lichtjes beïnkt te worden. 

Wat waterdruppels over de kaart verneveld om een leuk effect in de inkt te verkrijgen. 'Het sneeuwt nog een beetje' 😉

Het reepje afgescheurd papier er terug even bijgenomen om de bovenste sneeuwrand af te dekken vooraleer ik de boompjes stempel. Zo blijven de boompjes boven de sneeuwlijn.

Langs één kant dennentakjes gestempeld, eerst in zwart. Tussenin dezelfde takjes met embossing inkt gestempeld. Hierop wit embossingpoeder gestrooid en laten smelten met de heatingtool.

De takjes hadden iets fijner mogen zijn, maar je behelpt je met de stempeltjes die je hebt 😊


En onderaan nog een leuke kerstwens.


Dit kaartje laat ik mee doen bij volgende challenges :

Groetjes, Gina 


15 opmerkingen:

  1. Schitterende kaart Gina, zo knap gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kerstkaart Gina.
    Deze techniek ken ik niet.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW wat een gave kaart is dit zeg dat heb je heel mooi gemaakt.
    Gezellig dat je er bij bent met een wekelijkse kerstkaart bij 52WTC.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sfeervolle kaart !!!!
    Groeten Ineke
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk gedaan met de gescheurde randjes sneeuw Gina....hele mooie kaart heb je gemaakt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met de zelfgemaakte achtergrond en mooie stempels
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie stempelkaart, Gina. En je hebt de werkwijze duidelijk beschreven hoor!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt met inkt en stempels.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, je mag vaker uit je comfortzone gaan hoor. Ik vind het een prachtige kerstkaart Gina en je hebt het heel duidelijk beschreven. Wat is dat ook een leuke tekst. Heel mooi.
    Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
    Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk zo uit je comfortzone te komen en wat is je kaart mooi geworden.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie kaart, Gina! Knap om zo uit je comfortzone te stappen, met een erg mooi resultaat!
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je kaart is prachtig geworden Gina! Je hebt goed uitgelegd hoe je het gemaakt hebt.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kerstkaart Gina!
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een tof kaartje, knap gemaakt!
    grtz Colien [52WTC]

    BeantwoordenVerwijderen