Volgers

woensdag 23 maart 2022

Bakker Luim

Hallo blogmaatjes !

Vandaag geen keukenprinsesje, maar een heuse bakker op mijn kaartje ! 
Een Laafje uit een knipvel dat ik een paar jaar geleden bij een welkompakketje op het Hobbysalon kreeg. Eindelijk vindt hij een weg naar een kaartje...


En ik liet het al eens eerder weten op mijn blog,
ik vind dit zo een leuk volkje, die Lavenlaars 😍
Ik verbaasde mij er toen over dat mijn Nederlandse blogdines
ze niet zo goed kenden,
want ik ken ze uit de Efteling in Nederland.
Ik ben daar ooit één keer geweest als kind, en later 
zag ik ze ook verschijnen in tuincentra,
want er zijn ook 'tuin'laafjes.

Al hun namen beginnen blijkbaar met een L,
dus heb ik eens opgezocht wie de 'bakkers' kunnen zijn,
en waarschijnlijk is dit er eentje van de gebroeders Luim.
Dit vond ik (niet in de Wikepedia 😋maar in de Eftepedia) : 

De gebroeders Luim zijn de drie bakkers die brood kneden in het Lariekoekhuys in het Lavenlaar. Ze zitten achterin hun bakkerij naast elkaar aan een lange werkbank deeg te kneden. Ze zien er alle drie vrijwel hetzelfde uit: dragen een wit bakkerstenue met een uitzonderlijk hoge koksmuts die met een bolling eindigt; het enig verschil is de haarkleur van de karakteristieke snorren die onder de wangen doorlopen naar het hoofdhaar.

Terwijl hun armen de dikke massa deeg kneden kijken ze rustig om zich heen. Zonder dat ze expliciet met hun mond bewegen horen we ze aanhoudend een vrolijk melodietje neuriën. Af en toe puffen de broeders wat lucht uit, wat goed te zien is aan de snorren die hierbij een stukje opwippen...

Grappig 😄

De taart is opgebouwd uit washitape.
Opgediend op een mooie schotel
en een zilveren lepeltje erbij.


Mooie theekopjes staan klaar voor na het dessert.

Dit kaartje laat ik mee doen bij volgende challenges :
Groetjes, Gina


14 opmerkingen:

  1. Hoi
    Wat een mooie creatie heb je gemaakt.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige kaart Gina en wie wat bewaard die kan er deze kaart mee maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gezellige kaart Gina.
    Ik ken de laafjes wel.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig!! wat een super leuk kaart met deze bakkers Laaf.
    Ja ik ken ze ook nog wel van de tuincentra.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja, deze laven waren hier jaren geleden heel populair en ik heb er destijds heel wat kaarten mee gemaakt. Erg leuk geworden, Gina!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een gaaf kaartje met de bakker, de laven waren lang geleden razend populair, ik heb er ook wel kaarten mee gemaakt en denk dat ik ook nog wel ergens in een map plaatjes ervan heb zitten
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel gezellig kaartje met de vrolijke bakker en zijn taartje! Die mooie stapel kopjes erbij staat enig! De laafjes ken ik wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk kaartje met het bakkertje erop. Heel mooi gemaakt.
    Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart heb je met deze lavenbakker gemaakt! En ik heb er weer wat bij geleerd vandaag! Je taart ziet er ook super uit van die washi tapejes! En wat een chique servies heb je uit de kast gehaald!
    Het feest kan beginnen!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig leuk kaartje met deze bakker, hij heeft een lekker taart gebakken..erg leuk kaartje. Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This is such a cute scene you created. Thanks so much for playing along at Time Out.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig kaartje met dit vrolijk bakkertje.
    Bij die lekkere taart past een tasje koffie wel bij.
    Een leuk model heb je uitgekozen.
    Tof gemaakt.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge van Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is met recht een 'cute' kaart! Mooie scene! Gaaf dat je bij ons bij TIME OUT meedoet met deze snoeperige kaart! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gaaf kaartje, zoveel op te zien en mooi model!
    Dankjewel voor je bijdrage aan onze Keuken-challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen