Volgers

vrijdag 6 september 2019

Weer thuis...

Hallo blogmaatjes !

We zijn weer terug thuis ! Hier enkele foto's van onze vakantie.

We zijn via Duitsland vertrokken, bezochten het mooie Graz in Oostenrijk, via Maribor Slovenië ingereden en van daar via Ljubljana en het havenstadje Piran verder naar Kroatië.

Het meest opmerkelijk dat we gezien hebben? Metelkova City in Ljubljana. Een verlaten legerkazerne die nu thuisbasis is van een groep krakers/zeg maar vrijgevochten "kunstenaars", die zelfs hun eigen burgemeester hebben aangeduid. Een onafhankelijke "stad in een stad". Ik heb even getwijfeld om hier op af te stappen, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Dit moet je met je eigen ogen gezien hebben.


En is dit nu niet net Gollum uit Lord of the Rings?
...met die gore stem... "MY PRECIOUSSSSSS..."

In Maribor (2e grootste stad van Slovenië, na Ljubljana) groeit de oudste wijnstok ter wereld (meer dan 400 jaar oud), zomaar tegen een huisgevel. Biezonder voor mij is dat mijn dorp blijkbaar een ent van deze wijnstok heeft gekregen en die groeit nu verder in de tuin van onze pastorie... En daar moet ik in Slovenië voor zijn om dit te weten te komen! Haha !



Graz

 
Ljubljana

 
Piran

Groetjes, Gina

8 opmerkingen:

  1. Hallo Gina,
    Wat fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad, en weer goed zijn thuis gekomen. Wat goed dat je op die kazerne bent afgestapt, anders had je die mooie foto's niet gehad. Al je foto's zijn prachtig! Fijn weekend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gina,
    jij mag nog even heerlijk nagenieten! Je foto's zien er gaaf uit. Wat bijzonder van die kunstenaars. En van die wijnstok! Hoe is het mogelijk!
    Geniet nog van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke collage van vakantiefoto´s, Gina. Zo te zien hebben jullie erg genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's van je vakantie Gina.
    Een bekende streek voor mij, want ik ben er ook al naartoe geweest en toch heb jij weer heel andere dingen gezien, waarvan ik nu spijt krijg dat ik dat toen ook niet gezien heb.
    Je zal wel een mooie vakantie gehad hebben en deze mooie foto's houden de herinneringen vast.
    Bedankt om ervan mee te genieten.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's laat je ons zien, Gina. Je hebt een gave, leerzame vakantie gehad, waarin je veel cultuur gesnoven hebt.
    Fijn weekend.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fabulous photos, looks like your holiday was a great one, now you could have taken me..... thanks for your sweet comment on my blog, very much appreciated..big hugs.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's Gina, heerlijk om de herinneringen levendig te houden. Wat bijzonder van die kunstenaars, wel angstaanjagende ventjes hoor, die gollums en zo grappig van die wijnstok.
    Dank je voor het delen, leuk.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's. Die stad in een stad ziet er wel een beetje eng uit met die beelden maar het heeft ook wel iets! Leuk allemaal weetjes die je te weten komt in je vakantie! Leuk om op terug te kijken. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen