Volgers

vrijdag 12 augustus 2016

Strandkaartje

Hoi hoi iedereen !

Ik ben terug van weg geweest ! Ik heb nog nooit zo een lange vakantie genomen en daadwerkelijk ook zo lang 'op vakantie' geweest ! Net iets meer dan drie weken weg met de camper.

Er volgt nog wel een verslagje met het nodige fotomateriaal, maar hier reeds een korte samenvatting :

Bestemming: Frankrijk.
 

Vertrokken langs de baai van de Somme (Le Crotoy), via Normandië (Honfleur), Bretagne (Cancale), de Vendée (St. Jean de Monts) verder naar Ile de Ré. Daar een paar dagen verbleven en veel gefietst. Het eiland kent 100 km straten en 100 km fietspaden. Fiets is daar duidelijk koning.
Dan via tol voorbij Bordeaux (doen we dus NOOIT meer...). Was mijn enige stressmoment van de ganse vakantie... Ik denk dat we daar van 10 vakken terug naar 2 moesten !!!
Dan langs de stranden van de Atlantische kust (Lacanau, Montalivet les Bains, Biscarosse Plage, Capbreton). In Capbreton weer enkele dagen blijven staan op de strandparking. Wij zijn zelf geen strandliggers, maar ik vind de zee daar met de hogere golven en vele surfers zo leuk om te zien.
Dan grote beslissing..., de doorsteek naar de andere kant van Frankrijk... naar de Middellandse zee met tussenstop in Carcassonne. Wat ik reeds lang wilde doen..., fietsen langs het Canal du Midi. Daarna badplaats Marseillan Plage, één en al drukte, lawaai en hond-onvriendelijk, dus snel verder naar de rustige Camargue (Aigues Mortes). 't Is ons toch net iets te warm hier (gemiddeld 35°C), dus afgezakt naar een ons reeds bekende stek, Le Bourget du Lac in de Savoie. Hier nog twee dagen blijven staan en dan toch maar weer naar huis...
Het is mooi geweest en we hebben weer héél veel gezien! Het was bovendien een zorgeloze vakantie en dat was voor ons wel even geleden ! Geen technische problemen, geen gezondheidsproblemen. Alles in orde met ons hondje, die 1 augustus 15 jaar is geworden.

Toch een schatje hé !
 
Voor de geïnteresseerden, eens dat ik ermee klaar ben, zal ik de link naar het reisverslag hier wel even op mijn blog zetten.

Tijdens mijn vakantie ook nog eens in de prijzen gevallen bij My Besties Australië, My Besties Dutch Girls en My Besties UK. Dan ook nog eens de prachtige candy van Nancy gekregen en de stempelsets van Don en Daisy van Judith ontvangen. Mooi, mooi, mooi !

Vandaag dus wel eerst de traditionele klussen na een vakantie onder handen genomen. Daarbij enkele/vele! vaten was gedraaid. Elke wasdraad en wasrekje dat ik kon vinden hangt vol. Hihi.

Toch ook nog tijd gevonden om dit kaartje te maken:

 
Nog volledig in de strandsfeer...

Dit kaartje laat ik mee doen bij volgende challenge :
Intussen, fijne avond iedereen en voor morgen, Fijne dag, iedereen! Groetjes, Gina

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie zo genoten hebben, Gina.
    En wat een mooi strandkaartje heb je gemaakt. Zo hou je het vakantie gevoel nog even vast.
    Succes met het wegwerken van de was en alle andere klusjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat was een hele tour de France zo te lezen! Ile de Ré deden wij jaar geleden ook met de fiets, vonden we ook erg tof!
    fijn dat je candypakketje goed aangekomen is!
    groetjes en fijn weekend!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een fijne vakantie .. Heerlijk! En dan ook lekker in de prijzen gevallen .. Tof! Je kaart is prachtig . Nog even het vakantie gevoel vast houden . Gr Miranda k

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Gina,
    heerlijk zo'n vakantie waar alles gaat zoals je hoopt. Dan geniet je er zo van en kun je er weer tegen!
    Scahttig hondje heb je! Ontzettend leuke foto!
    Je kaart is ook weer prachtig gemaakt.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gina zo te horen heb je een super vakantie achter de rug. Dit zou mij ook wel aanspreken.
    Heerlijk genoten en de batterijtjes weer opgeladen.
    En toch nog de tijd gevonden om weer een mooie kaart te maken.
    Ze straalt met het zilver erin verwerkt.
    Heel mooi.
    En nu nog wat nagenieten hoor.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen